Je wachtwoord is alleen van jou (2007)

Je wachtwoord is alleen van jou

Waarom moet je je wachtwoord geheim houden? Zelfs voor je beste vrienden? En hoe maak of verzin je überhaupt een sterk wachtwoord. In de praktijk blijkt dat jongeren nog onzorgvuldig omgaan met geheimhouding van hun wachtwoord en lang niet altijd een veilig wachtwoord kiezen.

Video Dating show

In 2007 is onder de vlag van Digibewust campagne gevoerd om jongeren te wijzen op het veilig omgaan met wachtwoorden die zij voor internet en e-mail gebruiken. Door commercials op televisie (TMF) en internet en een Boomerangkaartenactie op middelbare scholen, uitgezonden op TMF en Boomerangkaarten op middelbare scholen, kregen jongeren tips bij het verzinnen van een goed en veilig wachtwoord en de boodschap dat zij hun wachtwoord niet moeten delen met anderen.

Resultaat: de filmpjes zijn in de campagne periode ruim 130 keer uitgezonden op TMF en 80.000 keer gedownload vanaf onder andere Youtube. 93% van de verspreide Boomerangkaarten zijn meegenomen uit de rekken op scholen.